На цьому тижні уряд Канади ухвалив досить суперечливий законопроєкт. Він зобов’язує Facebook, YouTube, Netflix і TikTok фінансувати й просувати місцеву культуру.
— Законопроєкт додає три вимоги до цифрових медіакомпаній: вони повинні надавати інформацію щодо джерела доходів, віддавати частину свого прибутку фонду для підтримки канадського контенту і підвищувати «видимість» канадського контенту, — пише Bloomberg.
Видання відзначає, що уряд Канади послідовно з 1991 року захищає власний культурний простір. Зокрема, в Канаді іноземцям заборонено володіти радіо і телекомпаніями. У разі, якщо бенефіціаром виявляється представник іншої країни, компанія втрачає ліцензію і має виплатити штраф у розмірі 250 тисяч у.е. Також для місцевих радіо і ТБ діє аналог наших «мовних квот» з тією лише різницею, що в Канаді дві державні мови й визначальним моментом є громадянство музиканта.
— В ідеалі уряд Канади прагне ввести квоти й в YouTube. Ось чому вони намагаються вплинути на алгоритми рекомендації та видачі контенту, — пише Bloomberg.
Західні ЗМІ називають законопроєкт досить «суперечливим». Критикують його і в Канаді.
— Більшість контенту в YouTube створюють користувачі. Тепер кожен канадець має підтвердити, що він канадець? Не зрозуміло як це буде реалізовано технічно. І як бути з правом на вільне вираження думок? Адже, завдяки державному регулюванню, один контент отримує пріоритет, а інший – позбавляється пріоритету, — зазначає Майкл Гейст, професор інтернет-права Оттавського університету.
Мережеві компанії поки не поспішають робити гучних заяв, розмірковуючи над ініціативою.
— Правила щодо канадського контенту складні, їх дуже не просто кваліфікувати, — написала в блозі Жанетт Пателло, глава відділу державної політики YouTube Canada.