Українським розробникам локдаун — не перешкода. Вони продовжують кодувати та знаходити інвесторів. Одні вже  хизуються такими клієнтами як Джо Байден, інші закінчують тестування. Ми відібрали ТОП 5 музичних стартапів, найкорисніших для музикантів.

1. Wantent: дізнайтеся, чи «зайде» ваш кліп ще до публікації на YouTube

Студенти
Фото з архіву Олексія Шалденка

Суть стартапу: за допомогою штучного інтелекту програма розпізнає емоції людей, орієнтуючись на 25 метрик. Ця розробка не має аналогів у світі, тому моментально зацікавила онлайн-кінотеатри й телеканали. Кожен новий серіал і шоу починається (або не починається) з пілота, який довго та нудно тестують. До того ж у ручному режимі: вам сподобалося чи не дуже? Wantent прискорює цей процес. І дає об’єктивну картинку: людям не треба нічого пояснювати, плутаючись у формулюваннях.

Той самий підхід розробники застосовують і до музичної індустрії. Вони стверджують, що можуть гарантувати перегляд до фінальних титрів. Адже,  продіагностувавши кліп, визначають провальні фрагменти: втрата інтересу, втрата емпатії, загальна емоційна залученість тощо. Втім, як стверджує СЕО проєкту Олексій Шалденко “якщо ваш ролик коштує вп’ятеро дешевше, ніж наші послуги, значить ви — не наша цільова аудиторія». Очевидно, компанія ще на початках орієнтується на великих гравців: продакшени, лейбли та піар-агентства.

2. Навзаєм: для тих, хто шукає інсайт чи збирає команду

Навзаєм
Фото Навзаєм

Особливість музичної індустрії України — ми все робимо інтуїтивно, адже не маємо підручників. При тому кожен має якийсь точковий унікальний досвід, про який не здогадуються сусіди-музики. І, як наслідок, кожна репбаза нагадує крихітний Науково Дослідницький Інститут з винаходу чергового велосипеда. Розробники «Навзаєм» вирішили покласти цьому край, створивши платформу з пошуку менторів, експертів та членів креативних команд. Платформа працює за принципом Tinder: треба заповнити профіль і алгоритм підшукає вам пару. Пошук працює за таким критеріями: формат спілкування (консультація, робота у проєкті), сфера діяльності (написання бітів, маркетинг), рівень компетенції (профі, новачок) тощо. Наразі стартап на стадії тестування, а тому працює (хоч іноді з багами) безкоштовно. Але розробники не приховують: згодом послуга стане платною.

3. Restream: для тих, хто прагне розширити фан-базу

Restream
Restream (фото FEDORIVVLOG)

Розробники із Вінниці створили вебплатформу, яка дозволяє робити ретрансляцію live-контенту у всі соціальні мережі одночасно: YouTube, Linkedin, Facebook, Twitter. Ідею одразу оцінили великі компанії, відомі музиканти та політики. Серед яких і президент США  Джо Байден, який традиційно веде стріми за допомогою української програми. І це зрозуміло: банально заощаджує час.

Така ж проблема існує й в українських музикантів, які найчастіше самі собі й піар-менеджери, і адміністратори, і організатори концертів. При тому кожен намагатиметься розширити фан-базу на різних соціальних мережах. Насправді охопити всіх і разом — не проблема. Тож якщо ви ще не протестували стартап, то саме час.

4. Pibox: допомагає швидко порозумітися із замовником

Pibox
Фото Pibox

Суть стартапу: розробники створили хмарний додаток для музикантів, що дозволяє завантажувати файли та виконувати комунікацію щодо їхнього редагування. Сервіс може замінити відразу декілька інструментів (Telegram, Gmail, Slack, Dropbox) та допомагає систематизувати обговорення правок. Як наслідок, заощаджує час і замовників, і спеціалістів. Pibox вже хвалиться такими клієнтами як Universal Music, Sony Music, Epidemic Sound, National Gallery of Art (Washington).

— Ми в Masterskaya теж використовуємо їхнє рішення для роботи із записами та людьми віддалено, — написав у листопаді на своїй «фб-сторінці директор “Будинку культури” Григорій Фат’ янов.

Здається, працювати «як звикли» вже не вийде. Тож краще діяти на випередження, опановуючи нові інструменти.

5. LuDBeat: коли музика звучить «всередині»

LiDBeat
Фото Kickstarter LudBeat

Винахідник із Черкас вигадав інноваційні кісткові навушники. На відміну від класичних, вони передають звук не через вуха, а через кістку черепа.

За великим рахунком, на світовому ринку вже є щось подібне, але західний аналог вважається не ідеальним. Моделі роблять із дугою через голову — і користувачам такий варіант здається незручним. Розробник вирішив зробити бездротові кісткові навушники. І в нього вийшло. Вони кріпляться за вухом і створюють цікавий стереоефект: здається, що музика звучить прямо у вас в голові. Мінус розробки в тому, що вона не підходить класичним меломанам: навушники не блокують загальне шумове тло. Ви одночасно чуєте музику і розмову колег. Ті, хто шукав саме такий варіант, можуть випробувати новинку прямо зараз: компанія приймає замовлення на тестову партію.

Нагадаємо, що раніше МБ писав про музичні стартапи 2020 р.