На початку року ми дізналися про феномен NFT (предмети цифрового колекціонування). Токени були розроблені ще у 2017 році, але саме в період пандемії NFT набули шалену популярність як альтернативний спосіб заробітку.
Ще навесні повідомлення з аукціонів просто вражали:
- Діджей Джастін Блау продав за допомогою NFT свій альбом за $ 11,7 млн.
- Співачка Граймс заробила $ 6 млн, продавши цифрові малюнки та відео
- Пpoдaжі NFT-aльбoмa Kings of Leon пpинecли $ 2 млн.
У період з січня по травень 2021 року продажі предметів колекціонування були величезні. Але весняний пік змінился різким спадом. Продажі впали на 90%. Максимально знецінилися лоти в категоріях: мистецтво, спорт, розваги. З музичним ринком також все погано.
За даними IMS Business обсяг продажів Music NFT — 2021 року становив:
- Лютий — $ 22 млн.
- Березень — $ 26,7 млн.
- Квітень — $ 14,2 млн.
- Травень — $ 1,4 млн.
— Понад 76% всіх музичних NFT належали до категорії електронної музики. У квітні 2021 року хіп-хоп охопив ринок NFT, але цей інтерес теж швидко вичерпався. Рок і поп складає 24% продажів музичних NFT, — зазначає видання DIGITAL MUSIC NEWS.
Експерти відзначають, що зниження інтересу до аукціонів відбулося з двох причин. По-перше, зник ефект новизни. По-друге, власникам ексклюзивних речей подобається демонструвати їх широкій публіці – це вважається престижним. Але з токенами демонстрація неможлива. Аналітики не виключають, що інтерес до NFT може повернутися, якщо придумають нові варіанти його використання. Але навіть в цьому випадку ажіотаж «часів пандемії» вже нікто не обіцяє.