CISAC (міжнародна мережа організацій колективного управління зі штаб-квартирою у Франції) опублікувала звіт за 2021 рік щодо тенденцій зі збору роялті. Зрозуміло, що збори у всьому світі різко впали. Насамперед це стосується концертної індустрії (45,4%). Але в інших сферах все не так похмуро. Детальніше:
1) ТБ не здає позицій.
Збір роялті по ТБ просів лише на 2%. Телеканали почуваються цілком впевнено. І це зрозуміло: кількість ТБ-реклами зменшилася лише на 5%.
— Ринок реклами виявився стійкішим, ніж очікувалося. Перенесення на 2021 рік таких великих заходів як Чемпіонат Європи з футболу, Євробачення, Олімпіади повернуло рекламодавців до телевізора, — роблять висновок аналітики.
2) Кіно-індустрія тримається на плаву.
Здавалося б, кіно має переживати кризу, адже кінотеатри не працюють (чи працюють у «півсили»). Але з урахуванням нових реалій це не проблема.
— Показ блокбастерів відкладено до відкриття кінотеатрів. І це призвело до очікуваного надлишку фільмів для випуску у 2021-2022 роках. У цьому контексті OTT-платформи стали чудовою альтернативою для дистриб’юторів. Мовлення залишається найбільшим джерелом глобального збору роялті, що становить 40%, — йдеться у звіті.
3) Радіо відчуло турбулентність, але ситуація не критична.
Збори з радіо впали на 7%. Це більше, ніж у ТБ-секторі. Але на те є причини.
— До карантину 40% музичних прослуховувань проходило на роботі чи в машині. Але попит на інформацію та розваги надійний, а рекламний дохід повертається у 2021 році. Крім того, радіостанції перейшли в онлайн, почали публікувати подкасти та власні шоу на YouTube. Це дозволило радіостанціям втриматися під час кризи, — йдеться у звіті.
4) Стрімінг досяг піку.
Музичний стрімінг прискорює швидкість. За підсумками другого кварталу 2021 року Spotify повідомив про 20% зростання бази підписників Premium.
– Але ринок наближається до насичення. Досі сервіс був зосереджений лише на збільшенні кількості підписників. У квітні 2021 року Spotify підвищив тарифи. Очікується, що інші платформи зроблять так само, — зазначають експерти.