Бої за авторські виплати у самому розпалі. Перший раунд, як відомо, відбувся на початку тижня. І закінчився впевненою перемогою Руслани Лижичко – голови «Автори та виконавці» та Олександра Нікина — голови «ОКУАСП». Ще три роки тому ці ОКУ отримали акредитацію, але Мінекономрозвитку не підписували відповідних наказів. Як наслідок, виплату авторської винагороди було заблоковано. І ось, нарешті, чиновники підписали папери: автори радіють! Але не всі. Валерій Харчишин та Тарас Тополя зустріли новину похмуро. Адже їх ОКУ також боролося за акредитацію, але програло. Артисти намагалися мітингувати, але дарма. І здавалося б, нещодавній наказ Мінекономрозвитку відправляє «мітингувальників» в нокдаун. Але ні! Весь час в УААСП був прихований козир у вигляді законопроєкту № 5572. І ось в четвер Комітет з питань економічної політики ухвалив підтримати ініціативу. Це означає, що документ відправлять на розгляд депутатів Верховної Ради. Чому цей законопроєкт важливий? По-перше, він обнуляє всі попередні акредитації. І таким чином ОКУ Харчишина отримує другий шанс на «легалізацію». Як відомо, кожен заслуговує на другий шанс. Але тут виникає проблема: бюрократична машина — не надто швидкий механізм. Попередня пауза щодо виплати роялті затягнулася на три роки. Чи може ситуація повторитися? Цілком. Якщо почнеться безлад, бари \ ресторани \ кінотеатри просто відмовляться платити, як це було раніше. Річ у тому, що в законопроєкті прописана можливість «добровільного управління» (як тимчасове рішення до оголошення результатів нової акредитації).
«Добровільне управління» означає, що кожна з десятка ОКУ може збирати роялті в рамках свого каталогу (тобто в інтересах артистів, які входять до списків цього ОКУ).
— З точки зору користувача це означає, що до нього може прийти багато ОКУ, кожна зі своїм репертуаром, — пояснює голова Українського медіа альянсу Павло Калениченко.
В УААСП (ОКУ на чолі із Валерієм Харчишиним) налаштовані вельми оптимістично.
— Цей законопроєкт — перемога здорового глузду! Креативна індустрія і сфера колективного управління отримала чіткий сигнал виходу з кризи! — сказано в офіційному коментарі УААСП.
Вихід з кризи чи повернення до кризи – питання спірне. Адже реформа авторського права як і раз почалася тому, що на ринку було дуже багато «збирачів роялті» і занадто розмиті правила гри. Продюсери побоюються, що ситуація може повторитися:
— Ми знову опиняємося на якийсь час в первісному ладі, де все збирають що хочуть, демпінгують. І відповідно ми зменшуємо кількість грошей для авторів. Я вважаю, що це маніпуляція. Я вважаю, що «потураївська історія» (законопроєкт подав депутат Микита Потураєв – авт.) – це спроба захопити всі види роялті, — вважає продюсер Вадим Лисиця.
В цілому, законопроєкт отримав досить суперечливі оцінки. Останнє слово в цьому питанні залишається за депутатами Верховної Ради.