У червні CISAC опублікувала підсумковий звіт за результатами 2020 року. Організація об’єднує понад 230 ОКУ з усього світу. Акумулює локальну інформацію та надає глобальний аналіз.

COVID-19 приніс безпрецедентні проблеми суспільству, — сказано у звіті CISAC.

Загальний ліцензійний дохід впав від 45% до 60%. Роялті з живих виступів та караоке практично повністю втрачено. Не працює індустрія туризму, що спровокувало різкий спад зборів з авіакомпаній, HORECA (бари, ресторани, салони краси тощо) і торгових приміщень.

Здається, що ситуація катастрофічна, але це не зовсім так.

Під час карантину споживання музики через цифрові медіа (сервіси потокової передачі музики, OTT і прямі трансляції концертів) розквітло. Багато членів CISAC отримали рекордно високі цифрові роялті у 2020 році. Тож падіння в цілому компенсувалося зростанням виручки за рахунок цифрового формату. В результаті авторські товариства зафіксували помірне зниження роялті на 2-12%, — підбиває підсумки Міжнародна конфедерація спільнот авторів і композиторів.

Діджейка під час сету

Виходить, криза не суттєво змінила прибуток музикантів щодо роялті, але суттєво вплинула на загальні правила гри у музичному бізнесі. Так CISAC висловлює “крайню заклопотаність” із приводу поведінки великих лейблів.

Компанії наполягають на тому, аби композитори передавали їм свої права – це стає обов’язковою умовою участі в проєктах. Тож композитори створюють музику в обмін на одноразову винагороду замість того, щоб отримувати постійний прибуток у вигляді роялті, — відзначають у Конфедерації.

Те, що для українських музикантів вважається майже нормою, шокує європейських і західних юристів. У CISAC вважають, що криза може легко зламати систему, яка успішно функціонувала на Заході останні 100 років.